Ü AK S.D.E Konseyi Başkanlığı`nın kongresi İstanbul`da yapıldı. Değerli arkadaşlarımız katılmış, biz derslerimizden takip edemedik.
Programı aldığımızda, yıllardır yapılan 'yanlışların ve tekrarların' devam ettiğini görmek üzücü oldu.
Sanki, ülkemizde Güzel Sanatlar ve Müzik alanında ilk sempozyum/kongre yapılıyor gibi;
SDEK Başkanı ile nasıl yapılmalı? diye aylar önce, bir büyüğü olarak görüş alışverişinde/sohbette bulunmuş, ilk çağrı yazısı yayımlanınca görüşlerimizi de belirtmiştik.
'Düzenlenen kongrelerde senkron tutmuyor..' başlıklı yazımıza (internethaber) bakılabilir.
Daha önce de dile getirdiğimiz gibi, Ü AK SDEK doğruya yakın bir yol takip etmeli ve örnek olmalıydı.
Amacımız, bu güzel girişimin dört dörtlük olmasıydı...Yoksa, görüşlerimizi paylaşmazdık;
Ü .A.K S.D.E.K. Başkanı arkadaşımız 'yine kızacak' ama, bazı gerçekleri de yazmak zorundayız
Bildiri özetleri, çok kalabalık olan bilim/sanat kuruluna danışılmamış ve her bildiri kabul edilmiş gözüküyor.
Ocak 2020 akademik teşvik için yapılmış, her alanda bildirilerin olduğu, alana bir katkı sunamayacak, bilinenlerin çok olduğu bir kongre olmuş. Çünkü, konular oldukça geniş;
Çok hatalı/eksik bildiri ismi yazılmış;
Kongrede 166 bildiri verilmiş gözükmekte. (Çekilenler/katılmayanlar dahil)
Sunulmayan/geri çekilen bildiriler programa konmuş;
Birçok bildiri, çok kez sunulmuş konulardan oluşmuş.
Bir kurumun öğretmenleri ile öğrencilerinin görüşleri ile sağlıklı bir çalışma sonucu elde edilemez.
Yabancı kelimeleri kullanılarak yazılan bildiri değer kazanmaz.
Müzik eğitiminde kullanılmayan/yeri olmayan konular bildirilerde yer almış.
Aynı alanda olup, üç-dört yazarlı bildiriler kabul edilmiş.
Farklı alandan Disiplinlerarası bildiri yok gibi;
Birçok kişinin üç-dört bildirisi kabul edilmiş...
Bazı akademisyenler alanı ile ilgisi olmayan konularda bildiriye ortak olmuş;
Prof.ların, gençY.L./Dr. öğrencileriyle/asistanlarla bildiri vermesi çok fazla;
Müzik terminolojisi hataları bildirilerde, aynen devam ettirilmektedir ki, 2020`ye girerken çok yanlıştır.
Tam metinler, 'hakemlik sürecinden' geçtikten sonra 'editör(lerin)ün kararına' göre basılmalıdır.
Bildiri örnekleri ile devam ediyoruz
1/ 'Müzik Öğretmenliği Lisans Programlarına İlişkin Bilişsel Farkındalıkları Ü zerine Bir İnceleme'
Bilişsel farkındalık bir düşünme sistemidir. 'Öğrenmeyi öğrenme, dikkatini odaklama, yapılacak işi adım adım planlama, öğrenme sürecinin her aşamasını değerlendirme ile gerekli düzeltme ve düzenlemeyi yapma' işidir. .
Bu bildiride mutlaka bir akademisyen müzik terapi, tıp, nöroloji alanından olup Disiplinler arası çalışılmalıydı. Bu alanda çok fazla Yüksek lisans/Dr.-Sy., tezleri ve bildiriler mevcuttur. Bildiride aynı/benzer kelime ve cümlelerden kaçmak, alıntılarda farklılık yaratmak çok zordur.
2/ '; Müzik Öğretimi Özyeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi'
Özyeterlilik 'kendi davranışsal standartlarımıza ve hedeflerimize ne kadar ulaştığımız' olarak tanımlanabilir. Kendi standartlarına ulaşan, kendisini 'yeterli hisseden' bireyler, kendi hayatları üzerinde etkili, yetkin, yeterli becerilere sahip olduğuna inananlardır. Kişinin, kendi kapasitesine olan inancıdır.(Tercihim kapasite kelimesinin kullanılmasıdır)
Bu alanda çok fazla Yüksek lisans/Dr.-Sy., tezleri ve bildiriler mevcuttur. Bildiride aynı/benzer kelime ve cümlelerden kaçmak, alıntılarda farklılık yaratmak çok zordur.
Devam edeceğiz; .