Sempozyumun ikinci günü programı şöyleydi
14 Ekim 2022 Cuma, 10.00-17.00; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ..
3.Oturum
10.00-12.00
  Oturum Başkanı: Doç.Dr. Halil ALTINKÖPRÜ  
10.00- Prof. Dr. Abdullah AKAT / İstanbul Ü niversitesi Devlet Konservatuvarı, Müzikoloji Bölümü, Etnomüzikoloji ABD
'Türkiye de Kurumsal Müzik Arşivlerinin 100 Yıllık Serencamı'
10.20- Yağmur Ada PARLAKÇI / Ege Ü niversitesi SBE Türk Müziği ABD Y.Lisans Öğrencisi
'Türk Sanat Müziği Ses İcracılığında Ü slup ve Tavır Kavramlarına Bir Bakış'
10.40- Doç.Dr. Özgen KÜ ÇÜ KGÖKÇE - Öğr. Gör. Birsen Buket TÜ ZÜ N / Ege Ü niversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı
'Türkiyede Braille Nota Yazısı'
11.10- Öğr. Gör. M. Murat OTO / Van Yüzüncü Yıl Ü niversitesi
  'Muş Türküsünde Huş Sorunu' 
11.40-  Öğr.Gr. Adem KILIÇ / Ordu Ü niversitesi, Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi
'Klasik Türk Müziğine Önemli Katkılar Sunmuş Olan Yahudi Müzisyenlerden  Tanburi İsak, Mısırlı Udi İbrahim (Avram Levi) ve İsak Varon`un Saz Eserlerinin Biçimsel Analizi'  
YEMEK ARASI; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .,
4.Oturum
13.30-15.00 
Oturum Başkanı: Doç. Dr. Nihat Ozan KÖROĞLU 
13.30- Prof. Dr. Hanefi ÖZBEK / İzmir Bakırçay Ü niversitesi
'Türk Müziği Usullerinin Eğitim ve Araştırma Yönünden Gözden Geçirilmesi'
14.00- Dr. Filiz YILDIZ / Afyon Kocatepe Ü niversitesi, Devlet Konservatuvarı - Prof.Dr. Uğur TÜ RKMEN 
'Profesyonel Müzik Eğitiminde, Farklı Solfej Öğretim ve Yaklaşımlarının Kullanılabilirliği'
14.30- Öğr.Gör.Fakı Can YÜ RÜ K / Afyon Kocatepe Ü niversitesi, Devlet Konservatuvarı &ndash Prof.Dr. Uğur TÜ RKMEN 
'Profesyonel Müzik Eğitiminde Masterclass`ların Yeri ve Önemi'
ARA; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ..
5.Oturum
15.00-17.00
Oturum Başkanı: / Doç.Dr. Özgen KÜ ÇÜ KGÖKÇE
15.00- Doç.Dr. Selçuk ÖZTÜ RK / Ankara Hacı Bayram Veli Ü niversitesi, Türk Müziği Devlet Konservatuvarı 
'Yöre Sanatçılarının İcraları Bağlamında Türk Müziği Klarnet Eğitimine Yönelik Bir Çalışma
15.30- Arş.Gör. İlayda DUBAZ BÜ KÜ LMEZ  -  Öğr. Gör. Dr. Haluk BÜ KÜ LMEZ / Tekirdağ Namık Kemal Ü niversitesi, Türk Müziği Devlet Konservatuvarı  
'Türk Müziği Keman Eğitimine Yönelik Yay Alıştırmalarının Oluşturulması'
16.00- Dr. Ercan DURMAZ / Ordu Ü niversitesi,  Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi
'Devlet Konservatuvarları, Lisans Düzeyi Kemane Dersi Programı İçin Konu Alanı Önerisi'
16.15-   Sempozyum Değerlendirme Oturumu
Dr.Abdullah Akat - Dr.Göktan Ay- Sıtkı Sahil &ndash Ayça Demirci Özay - Dr.Ayhan Sarı
Sempozyumun sonunda &ndash bana göre- şunları yazabiliriz
1/ Müzik alanında kurumsallaşma olamıyor, kurumlar şahıslara göre şekilleniyor.
2/ Yıllardır çözülmeyen sorunlar için, çözüme kavuşturacak bir kurum görülmüyor.
3/ Müzik insanları bir araya gelemiyor.
4/ Müzik inanları kendi eserlerini, söylediklerini, çalıklarını v.b. en iyi ve tartışılmaz olarak görüyor.
5/ Türk müziği çalgılarındaki yay birliği sağlanamıyor.
6/ Çoksesli Müzik`de yaygın olarak yapılan, Masterclass`lara Türk müziğinde rastlanmıyor..
7/ Profesyonel Müzik Eğitiminde, Farklı Solfej Öğretim ve Yaklaşımlar ortaya çıkarılamıyor.
8/ Türkülerin derlendiği şehir/ilçeye maledilmesi yerine '; şehrinden derlenmiştir' uygulamasına geçilemiyor.
9/ Türkülerde, bizim-sizin türkümüz tartışması yerine, ülkemizin türküleri anlayışına ulaşmak gerekiyor.
10/ Türkiye de Kurumsal Müzik Arşivlerinin 100 Yıllık Serencamı iyi değil;
11/ Türkiye de Kurumsal Müzik Müzesi kurma girişimleri çok zor yürüyor.
12/ Devlet arşivlerinde müzik araştırmacısı çalıştırılmıyor.
13/ Türk Müziğinde Telif Sorunlarının çözümü çok yavaş/sancılı oluyor.
14/ Türk Müziği Teori Eğitiminde, problemler sağlıklı tartışılmadığı için sorunlar 2022`de de devam ediyor;
15/ Bir zamanlar müzik akademisyenlerinin yazdığı, şimdilerde müzik öğretmenlerinin hazırladığı İlköğretim Müzik Ders Kitaplarındaki  yanlışlar devam ediyor;  
Devam edecek; .